Kordamisküsimused aines "Programmeerimise algkursus Java baasil"
Raudvara programmide koostamise vallast, neid asju peaks oskama praktiliselt teha:
Programmid, mis väljastavad tulemusi konsoolile (
System.out
).
Muutujad, tüübid, omistamine; arvutuslikud programmid, mis sisaldavad avaldisi.
Tüübiteisenduste tegemine avaldistes.
Programmid, mis suhtlevad kasutajaga interaktiivselt (abiklassi
TextIO
vahendeid kasutades).
Hargnevad programmid (
if
-
else
,
switch
-
case
).
Tsüklit sisaldavad programmid (
for
,
while
), tsükli katkestamine (
break
).
Massiiv, mälu eraldamine massiivile, massiivi töötlemine.
Meetod, selle parameetrid ja tagastusväärtus; alamülesande vormistamine eraldi meetodina.
Sõne, sõnepuhver, sümbolite ja sõnede töötlemine; käsurea parameetrite töötlemine.
Java API kasutamine, klassi- ja isendimeetodite eristamine, OOP terminitest arusaamine API kasutaja tasemel.
Programmid, mis sisaldavad tsüklit tsüklis või muid mitmetasemelisi juhtimisstruktuure.
Mitmemõõtmeline massiiv, maatriksite töötlemine.
Erindid (
exceptions
) ja nende kasutamine veasituatsioonile reageerimiseks.
Faili kirjutamine ja failist lugemine.
Java
Collections
API vahendid tööks lihtsamate andmestruktuuridega:
List
,
Map
,
Iterator
.
Programmid lihtsate kujundite joonistamiseks.
Koodistiili järgimine: treppimine, nimede valik, kommenteerimine; dokumenteerimine
javadoc
abil.
Teooria:
Tarkvara, riistvara, programmeerimine, programmi elutsükkel.
Algoritmi mõiste ja omadused, algoritmide esitamine, algoritmi struktuur.
Programmi elemendid: andmed, muutujad, tüübid, tegevused.
Programmeerimiskeeled, leksika, süntaks, semantika ja pragmaatika. Programmeerimise paradigmad.
Omistamine, avaldis, tüübiteisendused.
Juhtimisstruktuurid: hargnemine, valik, tsükkel, tsükli katkestamine.
Massiiv, massiivi töötlemine.
Meetod (alamprogramm), formaalsed ja tegelikud parameetrid, tagastusväärtus. Signatuur.
Sõnetöötlus, käsurea parameetrid.
Mitmemõõtmeline massiiv.
Erindid (
exceptions
).
Sisend/väljund - vood (
streams
) ja failid.
Objektorienteeritud programmeerimise põhimõisted, klass, pärimine (
inheritance
), ülekate (
overriding
).
Andmekogumid ja iteraatorid:
Collections
API.
Graafika, kasutajaliidesega seotud põhimõisted.
Rekursioon*.
Otsimine ja järjestamine*.
Dokumenteerimine ja koodistiil.
Soovitav on läbi teha harjutusülesanded õpiku
http://math.hws.edu/javanotes/
peatükkide 1, 2, 3, 4, 6, 8 lõpus.
Mängige harjutamiseks "lehmamängu"
http://www.javaranch.com/game/game2.jsp
Jaanus Pöial