Kordamisküsimused aines "Programmeerimise algkursus Java baasil"


Raudvara programmide koostamise vallast, neid asju peaks oskama praktiliselt teha:
  1. Programmid, mis väljastavad tulemusi konsoolile (System.out).
  2. Muutujad, tüübid, omistamine; arvutuslikud programmid, mis sisaldavad avaldisi.
  3. Tüübiteisenduste tegemine avaldistes.
  4. Programmid, mis suhtlevad kasutajaga interaktiivselt (abiklassi TextIO vahendeid kasutades).
  5. Hargnevad programmid (if-else, switch-case).
  6. Tsüklit sisaldavad programmid (for, while), tsükli katkestamine (break).
  7. Massiiv, mälu eraldamine massiivile, massiivi töötlemine.
  8. Meetod, selle parameetrid ja tagastusväärtus; alamülesande vormistamine eraldi meetodina.
  9. Sõne, sõnepuhver, sümbolite ja sõnede töötlemine; käsurea parameetrite töötlemine.
  10. Java API kasutamine, klassi- ja isendimeetodite eristamine, OOP terminitest arusaamine API kasutaja tasemel.
  11. Programmid, mis sisaldavad tsüklit tsüklis või muid mitmetasemelisi juhtimisstruktuure.
  12. Mitmemõõtmeline massiiv, maatriksite töötlemine.
  13. Erindid (exceptions) ja nende kasutamine veasituatsioonile reageerimiseks.
  14. Faili kirjutamine ja failist lugemine.
  15. Java Collections API vahendid tööks lihtsamate andmestruktuuridega: List, Map, Iterator
  16. Programmid lihtsate kujundite joonistamiseks.
  17. Koodistiili järgimine: treppimine, nimede valik, kommenteerimine; dokumenteerimine javadoc abil.
Teooria:
  1. Tarkvara, riistvara, programmeerimine, programmi elutsükkel.
  2. Algoritmi mõiste ja omadused, algoritmide esitamine, algoritmi struktuur.
  3. Programmi elemendid: andmed, muutujad, tüübid, tegevused.
  4. Programmeerimiskeeled, leksika, süntaks, semantika ja pragmaatika. Programmeerimise paradigmad.
  5. Omistamine, avaldis, tüübiteisendused.
  6. Juhtimisstruktuurid:  hargnemine, valik, tsükkel, tsükli katkestamine.
  7. Massiiv, massiivi töötlemine.
  8. Meetod (alamprogramm), formaalsed ja tegelikud parameetrid, tagastusväärtus. Signatuur.
  9. Sõnetöötlus, käsurea parameetrid.
  10. Mitmemõõtmeline massiiv.
  11. Erindid (exceptions).
  12. Sisend/väljund - vood (streams) ja failid.
  13. Objektorienteeritud programmeerimise põhimõisted, klass, pärimine (inheritance), ülekate (overriding).
  14. Andmekogumid ja iteraatorid: Collections API.
  15. Graafika, kasutajaliidesega seotud põhimõisted.
  16. Rekursioon*.
  17. Otsimine ja järjestamine*.
  18. Dokumenteerimine ja koodistiil.
Soovitav on läbi teha harjutusülesanded õpiku http://math.hws.edu/javanotes/  peatükkide 1, 2, 3, 4, 6, 8 lõpus.

Mängige harjutamiseks "lehmamängu" http://www.javaranch.com/game/game2.jsp

Jaanus Pöial